Het eerste waar je aan denkt als je foto’s voor je bedrijf laat maken, is aan je profielfoto. Met je profielfoto maak je de eerste indruk. Die kan aanspreken of niet.  En die is heel belangrijk voor mensen om jou te leren kennen, te vertrouwen en met jou in contact te komen.

Naast dat je er natuurlijk op je meest voordeligst op je profielfoto staat is kleurgebruik ook bepalend of jij aantrekkelijk bent voor je klant.

Met kleur laat je zien wie je bent, wat je doet en waar je voor staat.

Kleur is emotie en hierdoor kun je je met de juiste mensen verbinden. Mensen die graag met jou willen werken omdat jij hun probleem kunt oplossen. Mensen die dezelfde normen en waarden delen.

Want: soort zoekt soort. 

Kleur is het eerste wat we zien en met je profielfoto maak je de eerste indruk. Als die goed is zorgt het ervoor dat mensen verder klikken naar je website waar ze natuurlijk dezelfde kleuren zien. Dit in combinatie met beeld dat jouw boodschap vertelt, krijg je een sterk visueel merk dat herkenbaar is en jij super aantrekkelijk wordt voor klanten.

Kleur bepaalt hoe mensen naar jou kijken, wat gevoel ze bij  je krijgen en of ze contact met je gaan opnemen.

Het voordeel van de juiste kleuren in je visuele presentatie gebruiken is:

1.  Je brengt je boodschap naar buiten zonder nog maar 1 woord gewisseld te hebben.

2. Je zorgt voor ‘stopping power’ op social media.

3. Je prikkelt mensen om actie te nemen.

Meer kleuren gebruiken, zorgt ervoor dat:

1. mensen  direct een indruk krijgen van jouw kwaliteiten.

2. jouw presentatie consistent en herkenbaar. is

3. je ‘on top of mind’ blijft van jouw ideale klant.

 

Hoe bepaal je de juiste ‘branding’ kleuren voor je bedrijf?

 

Op internet vind je veel over de betekenis van  kleuren en hoe je vanuit de buitenkant je ‘brand’ kleuren bepaalt. Zoals het bekende winter, lente, zomer en herfstsysteem. Via de persoonlijk diepgravende ‘ Kleurblauwdruk voor Succes’ waar ik mee werk,  komt naar voren wat je kwaliteiten, verlangens, en drijfveren zijn. Jouw grootste krachten en hoe je die zichtbaar kunt maken. Dit legt de basis van voor je persoonlijke merk.

Kies kleuren die matchen met:

1. jouw kwaliteiten.

2. jouw boodschap

3. jouw uiterlijk.

 

En dan de foto’s!

 

Kleur in de achtergrond.

Kies de kleur die jouw belangrijkste kwaliteit weergeeft.

Kleur in je kleding

Benadruk andere belangrijke aspecten van jouw persoonlijkheid en wat je te bieden hebt.

Voorbeeldje….

De profielfoto’s van mijn klan tCelina Knegt van Celina’s V.A. Support. Uit de kleurenblauwdruk voor succes kwam dat Cerise haar grootste kwaliteit is dus kozen wij deze mooie kleur voor de achtergrond.

Deze roze kleur communiceert haar grootste kracht en dat is klanten ontzorgen en ondersteunen op een krachtige en aandachtvolle manier. Daarom heeft zij gekozen voor het beroep Virtual Assistent. In haar persoonlijke leven doet zij ook veel vrijwilligerswerk.

Door Celina’s kleding steeds een andere kleur te geven(Je kunt hiervoor ook iets anders aantrekken), laat ze ook haar andere belangrijke kwaliteiten zien.

Gecombineerd met geel:

Celina zorgt voor zichtbare resultaten en financiële rust voor haar klanten.

Gecombineerd met turkoois

Celina is een flexibele, creatieve communicator met creatieve invallen. voor een fijne samenwerking met haar klant.

Gecombineerd met Indigo blauw

Naast ondersteuning denkt Celina mee op strategisch niveau met haar klanten.

Dit onderscheidt Celina van andere V.A’s.

Kijk op Celina’s website om te zien dat alles in één visuele lijn is.

En dat is de kracht van ‘branding’. De combinatie van jouw persoon gekoppeld aan kleur en beeld en alles samen in één visueel plaatje samen laten komen .

Wil jij ook in je grootste kracht gaan staan met je bedrijf? en een stevige fundering van je merk gaan neerzetten?  Kom dan naar één van de Power to Bloom middagen die ik organiseer. Hierna weet je precies hoe jezelf en je bedrijf het beste in beeld kunt laten brengen.

Pin It on Pinterest

Share This