Selecteer een pagina

 

Het eerste waar je aan denkt als je foto’s voor je bedrijf laat maken, is aan je profielfoto. Met je profielfoto maak je de eerste indruk. Die kan aanspreken of niet.  En die is heel belangrijk voor mensen om jou te leren kennen, te vertrouwen en met jou in contact te komen.

Naast dat je er natuurlijk op je meest voordeligst op je profielfoto staat is kleurgebruik ook bepalend of jij aantrekkelijk bent voor je klant.

Met kleur vertel je wie je bent, wat je doet en waar je voor staat.

Kleur is emotie en hierdoor kun je je met de juiste mensen verbinden

Mensen die graag met jou willen werken omdat jij hun probleem kunt oplossen. Mensen met dezelfde normen en waarden. Want: soort zoekt soort.

Kleur is het eerste wat we zien en met je profielfoto maak je de eerste indruk. Als die goed is zorgt het ervoor dat mensen verder klikken naar je website waar ze natuurlijk dezelfde kleuren zien. Dit in combinatie met beeld dat jouw boodschap vertelt, krijg je een sterk visueel merk dat herkenbaar is en jij super aantrekkelijk wordt voor klanten.

Kleur bepaalt hoe mensen naar jou kijken, wat gevoel ze bij  je krijgen en of ze contact met je gaan opnemen.

Het voordeel van de juiste kleuren in je visuele presentatie te gebruiken is:

  1. Je brengt je boodschap naar buiten zonder nog maar 1 woord gewisseld te hebben.
  2. Je zorgt voor ‘stopping power’ op social media.
  3. Je prikkelt mensen om actie te nemen.

 

Meer kleuren gebruiken zorgen voor:

  1. Mensen krijgen direct een indruk van jouw veelzijdigheid.
  2. Zorgt voor afwisseling maar blijft consistent en herkenbaar.
  3. Je ‘on top of mind’ blijft van jouw ideale klant.

 

Hoe bepaal je de juiste ‘branding’ kleuren voor jouw bedrijf?

Kies kleuren die matchen met:

1. jouw kwaliteiten.

2. jouw boodschap

3. jouw uiterlijk.

 

Kleur in je achtergrond

Kies een kleur die jouw belangrijkste kwaliteit weergeeft.

 

Kleur in je kleding.

Benadruk andere belangrijke aspecten van jouw persoonlijkheid en wat je te bieden hebt.

Op internet vind je veel over de betekenis van de juiste kleuren en hoe vanuit de buitenkant je ‘brand’ kleuren bepaalt. Ook het bekende winter, lente, zomer en herfstsysteem. Via persoonlijk diepgravende De kleurenblauwdruk tot Succes kom echt naar voren wie je bent, wat jouw grootste kracht is en welke kleuren hierbij horen. En dat is hoe ik werk met mijn klanten.

Voorbeeldje

Vorige week heb ik de boodschap van Celina Knegt van Celina’s V.A. Support  in beeld gebracht.

Hier kwam naast een serie brand foto’s ook een mooie profielfoto uit.

We kozen voor een cerise kleurige achtergrond.

Deze roze kleur communiceert haar grootste kracht en dat is klanten ontzorgen en ondersteunen op een liefdevolle manier. Daarom heeft zij gekozen voor het beroep Virtual Assistent. In haar persoonlijke leven doet zij ook veel vrijwilligerswerk.

Door Celina’s kleding steeds een andere kleur te geven(Je kunt hiervoor ook iets anders aantrekken), laat ze ook haar andere belangrijke kwaliteiten zien.

Gecombineerd met geel:

Celina zorgt voor zichtbare resultaten en financiële rust voor haar klanten.

Gecombineerd met turkoois

Celina is een flexibele, creatieve communicator met creatieve invallen. voor een fijne samenwerking met haar klant.

Gecombineerd met Indigo blauw.

Naast ondersteuning denkt Celina mee op strategisch niveau met haar klanten.

Dit onderscheidt Celina van andere V.A’s.

Kijk op Celina’s website om te zien dat alles in één visuele lijn is.

En dat is de kracht van ‘branding’. De combinatie van jouw persoon gekoppeld aan kleur en beeld en alles samen in één visueel plaatje samen laten komen .

Sta je op het punt dat je jezelf echt goed wil gaan positioneren en stappen wil gaan maken met je ‘brand’?

Vraag dan vrijblijvend een Visual Brand Scan met mij aan.

In een gesprek van 30 minuten geef ik je inzicht over:

  1. Je Beeldgebruik
  2. Je Kleurgebruik
  3. en of het totale visuele plaatje in 1 lijn is.

Vanuit daar kunnen we kijken hoe jij het beste je visual brand kunt gaan vormgeven en wat de manieren zijn om met elkaar te werken.

Ik kijk naar ons gesprek!

Pin It on Pinterest

Share This